Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Like My Ride


Per ‘like’ op Facebook één kilometer mogen rijden met een gesponsorde luxewagen; een leuk social media experiment.

Via m’n blog deed ik een oproep om een jaar lang met een droomauto te mogen rijden. Daarbij ging ik de uitdaging aan om slechts 1 kilometer te rijden per ‘like’ die ik op mijn Facebookpagina zou krijgen. Mercedes-Benz Belgium was er als de kippen bij om deze unieke uitdaging te ondersteunen, en gaf me een prachtige A-Klasse, daarna volgde ook nog een gloednieuwe CLA.

Waar komt het idee voor ‘Like My Ride’ vandaan?

Heel simpel eigenlijk. Bijna elke dag leg ik 200 kilometer af voor zowel business als voor pleasure. Toen ik op een dag merkte dat ik bijna 100.000 kilometer op mijn teller had, legde ik de link met de fanpagina op Facebook die we net hadden gemaakt voor The Voice van Vlaanderen. Ook daar hadden we op ongeveer hetzelfde moment de 100.000 ‘likes’ bereikt. Om de één of andere reden maakte mijn brein meteen een link. “Waarom niet proberen het aantal kilometers dat ik rijd te koppelen aan het aantal ‘likes’ dat ik haal?” De hele rit heb ik dit project in mijn hoofd verder uitgewerkt en toen ik thuis kwam, was ik klaar om te starten.

Ondertussen heb ik 38.000 likes gehaald. Het hele verhaal kon je volgen op likemyride.be. Dit is de video van het project die de wereld is rondgegaan.

 

Verschenen bij:

Thomas Smolders
Datanews
Clint.be
Roy Janssen
Vroom.be
MB Magazine

1 comment

Add yours

+ Leave a Comment